Haberler

RTÜK’ten CHP’li vekilin Türk ordusunu gaye aldığı yayına ceza

RTÜK Lideri Ebubekir Şahin’in başkanlığında toplanan Üst Kurul’da, kelam konusu program yayınına ait İzleme ve Kıymetlendirme Dairesi uzmanlarının hazırladığı raporu mercek altına alındı. Üst Şura, Başarır’ın HaberTürk’te 28 Kasım tarihinde yayınlanan ‘Gerçek Fikri Ne?’ isimli programda söylediği, “Öyle bir noktadayız ki Cumhuriyet tarihinde birinci kere devletin ordusu Katar’a satılmış, ben kıymet biçemiyorum. 20 milyar dolar olduğu söyleniyor, 50 milyon dolara satılmış. Birileri mandacı olmuş” sözlerini kıymetlendirdi.

“Özür beyanında bulunulmadığı tespit edildi”

RTÜK’ten yapılan açıklamada, “Müzakerelerde yayındaki kelamlara karşı programın başka iştirakçileri olan Prof. Dr. Yaşar Hacısalihoğlu ve Hilmi Daşdemir’in itiraz ederek reaksiyonlarını sert bir biçimde lisana getirmelerine karşın, sunucunun konuklarına göre CHP’li Başarır’ın açıklamalarına karşı önemli bir biçimde reaksiyon vermediği, açık bir formda itiraz etmediği görüldü. Ayrıyeten, Başarır’ın yayın esnasında yaptığı açıklamalara ait özür beyanında bulunmadığı da tespit edildi” denildi.

5 defa program durdurma cezası verildi

Uzman raporunda yer alan, yayındaki tabirlerin Türkiye Cumhuriyeti devletini ve Türk Silahlı Kuvvetlerini aşağıladığı görüşünün onaylandığı, 6112 sayılı Kanun’un 8’inci unsurunda yer alan ‘Türkiye Cumhuriyeti Devletinin varlık ve bağımsızlığına, devletin ülkesi ve milletiyle ayrılamaz bütünlüğüne alışılmamış olamaz’ unsurunun ihlali nedeniyle yayıncı kuruluş hakkında 5 kere program durdurma ve en üst sondan idari para cezası müeyyidesi uygulandığı belirtildi.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu
Döviz KurlarıGenc.netÜmraniye Firma RehberiTiny House
uluslararası evden eve taşımacılık
https://www.bihaberara.com/
xerox fotokopi makinesi - konica minolta fotokopi makinesi - cerrahi maske - Pencere Korkuluğu - Sfero Döküm - trabzonspor